Q: Trenger jeg pålogging for å kjøpe på nettsiden?
A: Nei, du trenger ikke, det er bare et alternativ. Er du forhandler bør du imidlertid kontakte oss for å opprette en pålogging slik at du kan se dine nettopriser.
Q: Kan du sende meg delene pr kontantbetaling ved levering?
A: Nei, vi sender alle pakker med GLS og de har ikke denne tjenesten. Dersom du har problemer med betalingen på siden, vennligst kontakt oss slik at du kan få opplyst kontonummer for ev Bankoverføring.
Q: Hvordan finner jeg delen jeg trenger?
A: Du kan søke via søkefeltet, eller du kan velge via merke eller type, så har du mulighet til å velge, skrive inn – merke – kategori – modell – typenummer/varenummer.
Finner du ikke det du leter etter kan du ringe/bruke vårt kontaktskjema, vi kan stort sett hente varene som ikke står på nettsiden.
Q: Jeg trenger bare å bestille en liten reservedel, kan du ikke bare sende den i en konvolutt for et lite beløp?
A: Alle våre pakker sendes med GLS til fast pris. Med GLS kan vi spore pakken fra vi sender den til du mottar den som kunde. Det kan du ikke gjøre med en vanlig konvolutt.
Q: Hvorfor sender du ikke med Post Danmark i stedet?
A: Det er vores vurdering at GLS har den bedste service, og giver kunden den bedste mulighed for sporing af forsendelsen.
Q: Det er vår vurdering at GLS har den beste servicen og gir kunden det beste alternativet for å spore forsendelsen.
A: Da vil GLS legge en lapp i postkassen din. På lappen finner du et telefonnummer som du kan ringe og gjøre avtale om ny leveringsdato eller ev. en alternativ leveringsadresse har du også mulighet til å skrive melding til GLS i kommentarfeltet (må f.eks. parkeres i garasje), du har også mulighet til å velge å få pakken levert til nærmeste GLS pakkebutikk.
Q: Hvor lang er leveringstiden for varer som ikke er på lager?
A: Ettersom vi selger reservedeler til mange forskjellige merker fra fabrikker rundt om i verden, avhenger naturligvis leveringstiden av merket som bestilles. Vanligvis tar det 2-4 dager, mens andre merker tar opptil 3 uker. Vennligst kontakt oss for en mer nøyaktig leveringstid for den spesifikke delen.
Q: Som forhandler vil jeg sende inn et produkt for reparasjon, hva gjør jeg?
A: Hvis du ikke allerede har en pålogging til nettstedet vårt, vennligst kontakt oss for å få en. Når du er pålogget må du opprette en RMA på produktet, hvor du beskriver feilen best mulig. Du skriver da ut klageseddelen som dukker opp, slik at du får et RMA-nummer. Med RMA-nummeret kan du sjekke status for reparasjonen 24 timer i døgnet via nettsiden vår.
Q: Hva om jeg har et defekt produkt som jeg ønsker reparert?
A: Hvis det er en garantireparasjon, bør du gå til forhandleren der du kjøpte produktet og be dem sende produktet til reparasjon. På den måten sparer du også fraktkostnadene for innsending. Du er også velkommen til å returnere det defekte produktet til vår adresse.
Dersom det dreier seg om en generell reparasjon utenom garanti, er du også velkommen til å levere det defekte produktet til vår adresse, eller bestille en reparasjon via vår nettside.